svētdiena, 2013. gada 1. decembris

Vai Tavi personas dati ir drošībā? 2.daļa

Drauds… Kāds gan tur drauds, ja aizejot uz savu mīļāko veikalu, tas man jau piedāvā preces, tieši tās preces, kuras es vēlējos!? Tas taču ir patīkami, ērti, pretimnākoši!
Šādi, iespējams, domā lielākā daļa no mums, bet šoreiz aicinām padomāt mazliet tālāk, no cita skatpunkta un paskatīties, kāds ir patiesais lielveikalu mērķis, proti, izpatikt pircējiem vai nopelnīt? Nopelnīt pārdodot ļoti izsmeļošu Jūsu informāciju ikvienam, kurš spēj samaksāt par to.



Vai esat domājis, kā veikals spēj piemeklēt Jums tik ļoti atbilstošu piedavājumu? Iespējams, ka šī doma vēl nav izcilāta Jūsu prātos, jo pirmajā mirklī tas šķiet ļoti jauks pasākums - krāt lojalitātes punktus un saņemt individuālus atlaižu piedāvājumus kā, piemēram, šeit. Vai piedāvājums Jums liktos tikpat pretimnākošs, ja Jūs aizdomātos līdz tam, ka kaut kur, veikala ofisā stāv mapīte ar Jūsu vārdu, kurā ir sakrāta visa Jūsu līdz šim veikto pirkumu vēsture? Šis veikals zina Jūsu iecienītākā saldējuma un kafijas zīmolu, kā arī cukura patēriņu, par kuru ļoti iespējams sašutis būtu Jūsu zobārsts, ja vien iedomātos nopirkt šo informāciju. Veikali zina arī to, cik bieži Jūs smēķējat, lietojat alkoholu, vai pērkat citas ne tik nepieciešamas preces. Jau sāk likties mazliet biedējoši? Iesim tālāk! Neapstāsimies tikai pie zobārsta, kurš būs kritisks, ieraugot informāciju par saldumu daudzumu, ko esiet iegādājies vietējā veikalā. Kas notiek, ja kāda trešā persona, kura tīko pēc Jūsu informācijas, to iegādājas ne tikai no viena vietējā veikala, bet no visiem lielveikaliem, kuros iepērkaties? …Un no bankas? Iegādājoties informāciju no visiem lielākajiem veikaliem, trešās personas spēj gūt precīzu attēlu par to, kādi ir Jūsu iepirkšanās paradumi. Taču, iegādājoties informāciju no bankas, šīs, trešās personas, skaidri redz visus Jūsu pirkumus, par kuriem esat norēķinājies ar karti.
 
Kas tad ir šīs trešās personas, kuras nemitīgi tiek pieminētas? Tās ir dažādas kreditēšanas iestādes, tās pašas bankas, kuras jau sev esošo datu bāzi papildina ar lielveikalu uzkrāto informāciju (ja nu kādreiz norēķinaties skaidrā naudā, taču izmantojot klientu kartes), kā arī Valsts ieņēmumu dienests (VID) un apdrošināšanas iestādes. Vai tas izklausas pēc sazvērestības? Nē, nebūt ne. Vēl pavisam nesen, 2012.gadā, no VID puses izskanēja iecere ievākt datus no pircēju lojalitātes kartēm, lai sev ērtā un vieglā veidā uzzinātu „kurš tērē vairāk nekā pelna”  un apliktu ar nodokļiem lojalitātes kartēs uzkrāto. VID virzītais priekšlikums gan netika apstiprināts. Pagaidām.
Nobeigumā jāpiemin, ka šī informācija, būdama pietiekoši vērtīga, arī attiecīgi maksā tās interesentiem. Naudas pārskaitījuma attālumā tiem pieejama personu datu bāzēs atrodamā informācija, kurā ietverta detalizēta informācija par Jums un Jūsu ģimeni, ietverot pat precīzu dzīvesvietas adresi, to, vai Jums ir kāds mājdzīvnieks, kad planojat doties ceļojumā un kāds ir tā gala mērķis. Protams, arī jau minētie iepirkšanās paradumi - sākot no biežāk apmeklēta veikala līdz iepirkumu groziņa saturam.
Uzņēmumi cenšas iegūt pēc iespējas vairāk informācijas par Jums, lai vēlāk to pārdotu, vai nu ar personalizētiem atlaižu piedāvājumiem, vai kādiem citiem labumiem, kā, piemēram, gudrajiem punktiem.
 
Apdomājiet, cik liels ir Jūsu patiesais ieguvums no šiem atlaižu procentiem un akciju piedāvājumiem iepērkoties. Vai Jums tiešām nepieciešamas klientu kartes no visiem uzņēmumiem, tirdzniecības vietām? Rūpīgi izlasiet attiecīgās klientu kartes vai piedavājuma noteikumus pirms ar vieglu roku ievelciet ķeksīti ailītē, ka esiet iepazinies un piekrītiet izvirzītajiem noteikumiem.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru