Kā jau droši vien pamanīji, nesen veicām eksperimentu, lai
noskaidrotu, cik aptuveni sver viena pastkastīte. Tā
kā iegūtais skaitlis nav patīkams ne mums, ne jums, ne apkārtējai videi,
nolēmām veikt nākamo eksperimentu – cik reāli ir padarīt pastkastīti ‘’vieglāku’’.
Lai to noskaidrotu, uzrunājām (kā privātpersona, ne
apvienība) naskākos reklāmu sūtītājus. Nosūtījām šādu e-pasta ziņu sešiem
lielveikaliem un pilsētas pašvaldībai:
Labās ziņas – atbildēja visi uzrunātie. Vēl labākas ziņas –
visi kā viens apgalvo, ka atteikties no iestādes izplatītā sūtījuma ir
iespējams. Pavisam labās ziņas – Tev nav jāraksta nekādi drūmie iesniegumi vai
jādodas ar lāpām uz veikalu, lai atteiktos no reklāmām.
Vairāki veikali apgalvo, ka pietiek tikai ar tvītu vai
e-pastu, lai atteiktos no šī „pakalpojuma”:
Arī no pašvaldības informatīvās avīzes varot atbrīvoties ar
viena e-pasta palīdzību:
Mazliet interesantāk ir ar MEGO. Jā, arī no viņu reklāmas
bukletiem varot atbrīvoties, aizsūtot e-pastu, bet viņiem uzdevām arī
papildjautājumu – kāpēc saņemam MEGO reklāmas, ja jau krietnu laiku Valmierā
šāda veikala nav:
Labi, varbūt patiesi ir kāds, kurš, neticamo atlaižu
mudināts, dodas uz blakus pilsētu lielveikaliem iepirkties. Neesam tiesīgi to
noliegt. Taču šeit vairāk uzmanību mums piesaistīja jēdziens „kurjerdienests”
jeb reklāmu izplatītāji. E-pasts liek noprasts, ka „viņi”, kas ir atbildīgi par
reklāmu izplatīšanu, ir pilnīgi nošķirta organizācija no uzrunātā veikala tīkla.
Uzrunājot kādu citu veikalu tīklu, izrādās, ka patiesība ir
vēl skaudrāka. „Viņi” ir ne tikai atsevišķa organizācija, bet arī sistēmas
trūkuma dēļ – grūti kontrolējama no pašu veikalu puses, kur nu vēl no parasto
iedzīvotāju centieniem:
Minētā datu bāze jeb vienots abonentu reģistrs (citās
valstīs to mēdz dēvēt par Robinsonu sarakstu)bija reāla iecere vēl šogad. Kādēļ
tā netika īstenota? Jo saraksta izveide: "visas problēmas neatrisinās".
Vēl kāds risinājums,
kas solās būt efektīvs, ir vecās labās uzlīmes. Kaut arī 2007. gadā Pasta
likumā tā arī netika iekļauts punkts, kas paredz aizliegumu ievietot
neadresētus sūtījumus pastkastītēs, uz kurām ir atbilstošā norāde, ir pamats
ticēt, ka šī metode darbojas arī tāpat – bez likuma. Jā, mēs nevaram garantēt,
ka reklāmas izzudīs pilnībā, bet mums ir pieredzes stāsti un solījumi:
Atgādinām – tuvākajās dienās dosimies uz Valmieras pilsētas
centru, kur dāvāsim pa šādai uzlīmei, kā arī informēsim par iespējām atteikties
no nevēlamo sūtījumu saņemšanas. Mēs joprojām to darām viena vienkārša iemesla
dēļ – pastkaste nav miskaste.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru